Jak stworzyć studio nagrań?

Domowe studio muzyczzne to marzenie wielu osób. W obecnych czasach nie jest to już tak niedostępne jak dawniej. W poniższym tekście przedłożymy Ci najprostszy sposób na stworzenie całkowitego systemu produkcyjno – nagraniowego który bez zarzutu sprawdzi się zarówno podczas rejestracji muzyki jak i późniejszej obróbki czy też produkcji muzyki

Podstawą do pracy w tym studiu nagraniowym będzie komputer urządzony w adekwatne oprogramowanie, to do tej jednostki będziemy podłączać kolejny sprzęt, także aż do niego będzie trafiał dźwięk nad którym dalej będziemy pracować. Obecnie większość nowoczesnych komputerów ze średniej półki wyposażonych w spore dyski, szybkie, wielordzeniowe mikroprocesory oraz odpowiednią ilość ramu są w stanie z powodzeniem pomóc nam w charakterze stacje robocze.
Kiedy podejmiemy decyzję z jakiego oprogramowania będziemy posługiwać się

nagranie w studiu muzycznym

Autor: Chris Marchant
Źródło: http://www.flickr.com

, przyjdzie pora aby wyposażyć się w odpowiedni akcesoria. Zaczniemy od właściwego interfejsu audio – inaczej mówiąc karty dźwiękowej przyrządzonej do rejestracji audio i pracy nad nim. Jeśli mamy już połączenie to należy wyposażyć się w narzędzia za pomocą jakich będziemy do niego wprowadzać fonię.

Istotnymi narzędziami będą tutaj [T]mikrofon[/T] akustyczny oraz klawiatura sterująca midi. Klawiaturę sterującą tak samo jak mikrofon wybieramy według naszych potrzeb. Gdy jesteście przyzwyczajeni do gry na keyboardzie należy rozejrzeć się za klawiaturą, która jest wyposażona w 88 klawiszy ważonych i mechanizm młoteczkowy aktywny tak aby jak najlepiej odwzorować grę na fortepianie. Skoro możemy już tworzyć i rejestrować to warto teraz zastanowić się nad drugim etapem produkcji czyli postprodukcją.

Bardzo ważnym elementem jest dobry odsłuch. Najlepszym wyborem będą odpowiednie monitory studyjne, czyli zestawy głośnikowe (gotowe studio znajdziesz w tym przeniesionym do Bielsko-Białej studiu nagrań) które są sporządzone celowo do zapewnienia odpowiedniej jakości tonu który jest wytwarzany w taki sposób aby poszczególne amplitudy nie były zniekształcane. Oznacza to, iż monitory studyjne nie będą grały tak „ładnie” jak kolumny od wieży za to będą grały liniowo dzięki temu audio który na nich stworzymy będzie dobiegał identycznie, niezależnie od warunków w których następnie będzie odtwarzany.