Nowoczesne multimedia – w jaki sposób z nimi żyć?

Głośniki Genius SP-HF2020
Wynaleźć coś sensownego w dzisiejszych czasach to dość spore wyzwanie. Mamy podobno ku temu wszelkie podstawy, jesteśmy bogaci w nową technologię i coraz bardziej zaawansowane sprzęty. Wiele osób pomimo tego nie radzi sobie z natłokiem informacji, rządzi zaś szum informacyjny, gdzie wszystko – czy to groźny incydent czy głupia plotka – się ze sobą miesza. Ciężko jest już oddzielić coś poważnego od mało znaczącego, co warte czytania od sterty głupstw. Jak się odnaleźć w medialnym szumie?

Wielu jest dalekich od narzekania, ponieważ twierdzą, że obecnie to my sami dobieramy, co preferujemy oglądać, czytać, czego słuchać, a czego nie chcemy widzieć w ogóle. Gdy istniał telewizor, parę kanałów to nam narzucano, co powinniśmy oglądać. Nadawca dyktował narrację i bieg wydarzeń, odbiorca potulnie to odbierał. Nie posiadał praktycznie żadnego manewru, nawet znikomej siły przebicia, dni mijały standardowo, nic nie ulegało zmianie.
Głośniki Creative Inspire T3300
Autor: Creative
Źródło: Creative

Aż pojawił się internet. Dawniej przykładowo, aby znaleźć powiedzmy firmę, która zajmuje się oświetleniem scenicznym byliśmy zmuszeni pytać kolegów, wertować książkę telefoniczną lub dzwonić na informację telefoniczną, z zapytaniem: czy w pobliżu znajduje się jakaś firma, która trudni się tym i tym, jak tak, to poproszę o numer…

Obecnie, kiedy poszukujemy przykładowo danej specjalizacji to po prostu wpisujemy w wyszukiwarkę frazę wynajem nagłośnienia w warszawie, czy z innej bajki tłumaczenia symultaniczne warszawa i po chwili otrzymujemy tak dużo wyników, że nie wiemy, co wybrać. Nie to co kiedyś, kiedy mieliśmy do wyboru mniejszą ilość usług, a ponadto były one mniej rozreklamowane. W dawnych czasach reklama była droższa, dzisiaj, w dobie Internetu jesteś w stanie bardzo łatwo i dość tanio dotrzeć do potencjalnych klientów.

Od kiedy pojawił się Internet zmianie uległa również równowaga sił na linii nadawca – odbiorca. W dawnych czasach to nadawca miał jedynie głos, dziś dzięki rozwoju Internetu odbiorca ochoczo podłącza się do dyskusji i co więcej, ma nawet większą moc przebicia. Popatrzmy choćby na znanych blogerów, jak wiele mają fanów i jak kreują trendy. A co z własnymi mediami, ludzie na różnorodnych portalach umieszczają swoje filmiki, które pobijają rekordy popularności. To wszystko jest dowodem na rewolucje w media, które nigdy już nie będą takie jak dawniej.